Programmamanagement
Een tijdelijke, flexibele organisatie gecreëerd voor de coördinatie en aansturing van - en toezicht op de implementatie van een aantal gerelateerde projecten en activiteiten met als doel om eindresultaten en voordelen op te leveren, gerelateerd aan de strategische doelen van de organisatie.
Een selectie van programma's:
Het realiseren van een schaalbaar virtueel klantcontactplatform waarin medewerkers in een ecosysteem van naadloos verbonden contactkanalen en bedrijfsapplicaties klanten voorzien van adviezen en antwoorden. Naast de eigen medewerkers worden ook resources van partners opgeschaald die ook gebruikmaken van interne applicaties. Het zeker stellen dat de kwaliteit van de dienstverlening van deze externe resources gelijk is aan de eigen kwaliteitseisen was een van de belangrijke indicatoren in dit programma.
Het realiseren van een IT-omgeving waarin het onder druk van de COVID pandemie mogelijk werd om alle medewerkers vanuit huis te laten werken. Deze IT-omgeving bevat alle bedrijfsapplicaties waarin o.a. bijzondere persoonsgegevens van ruim 10.000.000 Nederlanders raadpleegbaar zijn.
Het begeleiden van een nationaal opererende groothandel tot een internationaal opererende retailer met verschillende labels. Dit programma omvat diverse implementatie- en verbeterprojecten zoals het implementeren van een omnichannel order management system, een warehouse management system en diverse Salesforce producten.
Projectmanagement
Het plannen, delegeren, bewaken en beheersen van alle aspecten van het project en het motiveren van alle betrokkenen om de projectresultaten te realiseren binnen de afgestemde tijd, kosten, scope, kwaliteit en risico's.
Een selectie van projecten:
Het leiden van de implementatie van een nieuw telefoniesysteem waar 70 agents iedere dag duizenden klantvragen beantwoorden. Dit contactkanaal is het belangrijkste contactkanaal van Infomedics wat gekoppeld is aan tal van interne applicaties. De proceswijzigingen werden onder toeziend oog van de business process manager vastgelegd en getoetst.
Het begeleiden van de implementatie van Salesforce Service Cloud en Salesforce Marketing Cloud. Het afschalen van de applicaties en processen die overbodig werden waren onderdeel van dit project. Tijdens dit project zijn verschillende bedrijfsprocessen onder handen genomen en ging dit in nauw contact met de ketenexperts en in samenwerking met meerdere werkgroepen.
Product owner
Het dragen van de verantwoordelijkheid voor het opleveren van nieuwe, werkende producten, functionaliteiten en services.
Een selectie van producten:
Een maatwerkapplicatie waarin promoties voor internationale klanten in wordt opgezet en geoptimaliseerd. De applicatie is gekoppeld aan tientallen affiliate netwerken waarin iedere dag 20 medewerkers campagnes creëren en optimaliseren. De directie gebruikt deze applicatie om het overgrote deel van de KPI's te monitoren.
Een maatwerkapplicatie waarin doelgroep segmentatie wordt uitgevoerd en waarin voorspelde campagneresultaten inzichtelijk zijn.
Een maatwerkapplicatie die data die via internationale affiliate netwerken binnenkomt uniform maakt en aanbiedt aan verschillende eigen websites waarop maandelijks miljoenen bezoekers aankopen doen.